Vinter på riktigt!

Nu är det verkligen vinter, åh en MASSA snö!
Happyfacejulfeeling!!

Seg as usual på att uppdatera men.

Helgen va skön. Lördagen bjöd på jobb sen en sväng förbi Millan på en kopp kaffe sen vidare till Helenas föräldrar och bubbla gallosh. Dom är så mysiga, tänka sig att dom har fått stå ut med mig så länge :)
Vi snodde en flaska rött och åkte hem till fröken Vanögas place!
Härligt värre att bara lyssna på gamla skivor och prata minnen, OCH framtid såklart.
Alltid BÄST att ha lite kvalitetstid med min bästaste.

Söndagen va ledighet från jobbjävlaskiten.
Jag och Robin ställde inte klockan. Räknade med att vakna i normal utsövd tid men ICKE, eller jo nog va jag fullladdad men klockan va halv två. Kändes lite onödigt att sova bort halva dagen men.
Vi åkte in till stora staden i snöstormen. Åt lite lunch (?) på tacco bar, och shoppade loss på Panduro. Fina prylar till inbjudningskorten, eftersom jag inte hittade ngt på röran i VH.

Blir nästan galen av alla fina prylar de har i den butiken. Blir gaaalet propp med en massa pyssel tankar jag skulle vilja pyssla ihop. Ska ta tag i fotoalbumen, som jag så länge planerat att göra. Steg 1 blir att framkalla bilderna :)

Sen åkte vi hem och åt middag med min underbara familj. Bjöds på maddes godaste kycklingpasta.
Sen vart det hela familjen framför "ensam mamma söker", inklusive pappa. Lite exotisk fruktsallad med glass och kaffe.
Final programmet, säger som sis. Orka att alla vart lyckliga?
Haha

Måst bara få dela med mig. Jag upplevde ett "blond-moment" här om dagen. Skulle ju köpa min fina julgardin. Bara det att jag kom på i sista sekund att jag skulle mäta hur mkt tyg jag behövde. Och råkade mäta med Robins trasiga tumstock, och mäta helt. a . Jag vet inte hur jag gjorde men jag kom fram till 90 cm. Jag vet inte hur jag inte kunde reflektera över måttet, då det är 2 fönster breve varandra. Skyller på att jag va stressad. Men inte ens när hon i butiken mätte upp tygfjuttbiten tänkte jag?!
Så väl på jobbet slog det mig. N I T T I O centimeter, det är ju inte ens en meter. Herregud. Så dagen efter fick jag åka dit IGEN och betala en gång till för 240 cm.
Kan inte göra annat än att skratta.

Va förbi min käraste Amanda här om dagen också. Drack 134 koppar te och pratade om livet. Mysfaktor till max.
Hon är go hon, min A-poo!

Imorgon är det ledighet som gäller. Min enda lediga dag den här veckan.
Min chef vill tydligen att jag ska jobba ihjäl mig?!

Ska sy mina omtalade gardiner och sen en liten påhälsning av Gabs och en promenad med Millan.
Sen mysmassor med min kanon kille :)

Jag har snott Helenas inneboendes dator. Ska nog vara lite social nu. & snart är det Greys. äntligen. Och en kopp kärlekste ska jag roffa åt mig!



 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0