Desperat husfru

Dagens titel är lite tisdags inspirerad. Löjligt egentligen att man kan bli så fast i en serie, speciellt en serie om Desperata husfruar.

Jag vart så insatt i dagens avsnitt att när jag kom hem vart jag lite Husfru-ig av mig och gjorde iordning Rob´s frukostmackor inför jobbet imorgon. haha

Tror det är fler än jag som är drabbade av besattheten, kan man låta bli?
Perfekta gatan, där alla vill vara bättre än grannen ( nästan precis som här i Vh-ghettot) men skillnaden är att där får man kika innifrån och se alla skandaler som döljer sig under den perfekta ytan. UNDERBART att gotta sig i påhittade katastrofer.

Sen är det ju ögongodis så det räcker och blir över, heta trädgårdsmästare och slimmade party blåsor. Ah, tror jag fått fram mitt budskap. Desperate RULES!

Idag har det jobbats några timmar sen åkte jag förbi handen påvägen hem.
Fyndade en svart bolero, som jag redan har fast i en annan färg men. Jag gillar den, pungt!

Sen vart det god middag som Helena knåpat ihop. Åså lite serie maraton och kaffe på det.

Kan inte rå för att vara sinnessjukt sugen på choklad. Blir lite irriterad.

Jag tycker det borde vara en mänsklig rättighet att få välja en sak som man kan få vrål äta hur mkt man vill, och det skulle liksom bara fara rätt igenom. Inte sätta sig på röven som nu är min verklighet!
Då skulle jag utan tvekan välja choklad.

Men, pepp pepp på nyårs outfiten. Ska sitta som en scmääck! Just därför fortsätter jag tugga nyttigt.

Hittade iof sig en sak idag som klickade lite med min nya livsstil.  Ett recept på Nyttig kladdkaka, visar det sig att den även är god är detta ett stort steg för mänskligheten.

Nyttig kladdkaka

Ingredienser:
1 dl dinkelmjöl
1 tsk bakpulver
1/2 dl kakao
3 ägg
1 dl honung
250 g kesella med 1% fett
50 g hackade valnötter
Rivet skal av apelsin


Glasyr:
100 g 70% choklad
Hela valnötter (alternativt mandlar om du inte tål nötter)


 

Bara att blanda alla ingridienser och sleva i en smörad och bröad form. Det stod att man skulle bröa med sesamfrön men det tycker jag personligen är lite överkurs. Sen grädda en halvtimma i 150 grader, smälta glasyren i vattenbad, bre över kakan och dekorera med nötterna.


Mumma, kanske blir mitt Lördagsgodis : )


Kommentarer
Postat av: Gab

Ska vi mysa tillsammans på lördag <3

2008-10-29 @ 12:45:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0