Frost

Ah idag va det frost när jag vaknade, och vattenpölarna hade frusit till is.
Vintern är inte långt borta nu. Det gjorde frukosten lite extra mysigt, kurade ihop mig i soffan med en kopp te och smulade med en knäckemacka.

Jag har nog en slags hat-kärlek till vintern. När den första snön kommer blir man lite som ett barn, men när december är slut kommer på hur lång den är och vill inget hellre än att allt ska smälta bort. OCH sen när det väl gör det, går det en dag sen kommer minst lika mycket igen. Usch. Men nu ska vi inte vara sånna, i nuet längtar jag efter att vit vacker snö ska bädda ner alla bruna gräsmattor och nakna trän.

Hur som, jag va iaf väldigt glad över att jag hunnit inhandla svart set med stickad mössa och tumvantar från HM när jag gick hemmifrån idag.



Så gott folk..
GLÖM INTE MÖSSAN NÄR DU GÅR UT.
 FÖR GLÖMMER DU MÖSSAN BLIR DU FÖRKYLD.
BLIR DU FÖRKYLD BLIR DU TROLIGEN HES.
 BLIR DU HES MÅSTE DU VISKA.
 DEN SOM VISKAR HAN LJUGER.
 LJUGER MAN ÅKER MAN I FÄNGELSE.
 ÅKER MAN I FÄNGELSE BLIR MAN RÖVKNULLAD.
 BLIR MAN RÖVKNULLAD BÖRJAR MAN KNARKA.
 KNARKAR MAN SÅ DÖR MAN.
 SÅ GLÖM FÖR FAN INTE
MÖSSAN!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0