överkörd

Idag har mestadels av den ljusa tiden på dygnet spenderats på Handens närsjukhus.
Min käära lil-sis har råkat ut för överkörning av sin vänsterfot. En taxi körde och hon sprang ut typ, utan skor också såklart då hon köpt för små pumps och bestämde sig i sitt alkoliserade tillstånd att ta av sig dem en kylig oktober natt. En riktig Felicia-grej.

Hur som, vi väntade mest. Jag vart dissad av en 75 årig röntken läkare och efter många om och men kom de fram till att den blåa, svullna fossingen haft änglavakt. Ingenting brutet!

Det firade vi med en sallads lunch i Handen.

Igår råkade jag se ett äcklande kyckling pogram.
Som ni kanske förstår handlade det om kycklingar.
De visade hur de föddes upp, fick åka på rullband och transporteras i lådor för att sedan gödas och dö.
Under deras korta livslängd bor de ORDAGRANT på varandra.
Jag vart sjukt sentimental och rörd. Inte för att alla inte redan visste det men.

Från och med idag (borträknat kyckling salladen till lunch) ska jag försöka att bara handla Ekologiskt.
Vego brutta är lite för mycket för mig då jag älskar kött, fisk, fågel och allt annat dött.
Men alla kan ju göra något, även jag.
+ att det är ju lite frächare, man vet ju vad man äter. Eko/Krav innehåller inte massa (E459i) som ingen levande människa vet vad det betyder.

Får se hur de går, men tanken är ju god iaf : )

Ikväll blir det promenix med min kärlek, slanka sidan here i come!!

Kommentarer
Postat av: överkörd..

E459i, nya sony ericsson eller? maha

2008-10-31 @ 00:52:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0