Älskvärda liv!

Det finns händelser och situationer, som på en sekund ändrar allt som för stunden anses viktigt till helt ovesentligt, som får en att liksom se sitt liv på distans, en detaljerad överblick.

Det är handplockade och någonstans kan man inte låta bli att tro att de har en mening.
När någonting sådant händer tvingas man att bromsa till för en sekund, se förbi alla måsten och ge livet en tanke.

Jag förundras hur trångsynt och ingrodd jag är i mitt mönster, hur jag stundvis kan anse mig själv befinna mig i en kris eller ett motgång av de minsta anledningar som i det stora hela som kallas livet inte har någon som helst betydelse.

Det finns så många människor som jag älskar, så många som betyder någontingt speciellt just för mig.
Och det är jag fruktansvärt tacksam över !

Man glömmer lätt allt man har, allt man har att vara tacksam över.
lever i sina minnen, längtar efter framtiden.
glömmer lätt att vi bara är lovade tiden just nu!



Kommentarer
Postat av: Millan

Vad fint du har skrivit Natta! Och så rätt du har, man tänker tillbaka på alla fina minnen, allt roligt man har haft, man ser fram emot framtiden, eventuella resor, en flytt kanske. När man väl har kommit dit så letar man nästa grej att se fram emot. Svårt att försöka stanna upp och bara njuta av livet!

2009-11-26 @ 08:34:10
URL: http://mullsan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0